Mitt i semestern!

Åh, bara njuter av att ha Marcus hemma hela dagarna! Och framför allt att han har lite mer energi just nu.
Vi är hemma på en mellan landning och åker väl snart igen någonstans, inte bokat ett dugg!

Vi började semestern med att jobba lite. ;) La klinkers här på balkongen och den ligger kvar än så något gjorde vi ju rätt iaf. haha.

När det var klart åkte vi till Marcus mammas landställe i norrtälje.
Jätte mysigt, det blir ju inte att man träffas så ofta annars.
Njöt av deras nya bubbelpool gjorde vi oxå, även Filip och Celinn uppskattade den.

Tog en tur till Åland och handlade lite. :) Jag hade suktat efter Gin long drinks men det hade dom inte!!!!!
Så jag får väl längta vidare. *snyft* En liten baileys flaska blev det men den får vänta tills Celinn kan äta välling på kvällen.

Sen var vi på mina föräldrars landställe själva. Till och med Filip bastade till slut. Gick att locka in honom där genom att värma korv på stenarna som han glatt satt och åt. Njutit av värmen och varit nere på stranden. Filip blev nog lite bortskämd med det uppvärma vattnet i poolen hos sin farmor så han va inte så sugen på att bada något mer än fötterna. hehe.

Igår var jag till BVC med Celinn. Hon hade gått ner lite i vikt, inte konstigt att hon velat äta 4 gånger per natt. *gäsp*
Så det är bara att köra på med grönsaker till lunch och gröt till middag. Började ju lite med gröten innan och nu går en portion i ett nafs. Underbart att ha en glad och nöjd liten Celinn igen.

Hon är just nu i en helt underbar ålder. Ler åt allt och alla, väldigt lättroad. Kämpar för fullt för att ta sig frammåt när hon ligger på golvet och blir så arg och frustrerad för att hon bara snurrar runt sin egen axel. :)

Idag åkte vi till färghallen och köpte tapeter till sovrummet. Dom kommer troligtvis på torsdag så då åker dom upp! Äntligen. Sen är det bara att få garderoberna snygga också.
Dom första vi valde kostade 1095kr per rulle och det skulle bara bli 2 rullar så vi tänkte att vi tar dom.
Men när vi åkt ringer killen från färghallen (efter en extra koll) och talar om att pga mönsterpassningen skulle vi behöva 5 rullar, inte 2 som han sagt först och det var 2-3 veckors leveranstid på dom.

Så vi åkte tillbaka och tog en annan vi tittat på istället, tjänade därmed även massa pengar. Kunde ju inte blivit bättre.

På em va jag ute med Filip som lekte med Thor medans hans mamma och jag snattrade ett tag.

Nu medans Marcus sitter och leker med sina spelkonsoller ska jag kolla på nån av alla tjejfilmer vi har som han vägrar att kolla på och bara njuta av lite lugn och ro! :)

Söta Bonzo som ville att Celinn skulle leka med honom. :) Han fattade inte varför hon inte kastade hans boll utan gav den till henne flera gånger och bara väntade på att hon skulle kasta.

Filip badar med coola badankorna. Betty Boop, Karl Alfred och Rosa pantern.

Njuter av sommaren vid stranden.

Filip vid vackra väddökanal.

Nu är det kul att vara i bastun!

Celinn var glatt med utanför.

Celinn är mätt och glad efter gröten.

Flygplan i regnet

Ja, idag tyckte vi att det var dags för Filip att få göra något roligt. Har ju varit så mycket trixande med balkongen.
Han har fått vänta och ha rätt tråkigt i ett par dar. Iofs är ju det rätt nyttigt det me.

Men iaf så drog vi till Arlanda så han kunde få kolla in flygplanen på närmare håll.
Vi tog även transfer bussen till Jumbo Hostel men han blev inte så jätte imponerad, inte jag eller Marcus heller för den delen.

Filip har nog slutat sova på dagarna nu. Vi har lagt honom i sängen på dagarna men sen när man kollat till honom så leker han tyst i sitt rum. Han är jätte trött på kvällarna och igår somnade han nästan framför Bolibompa även fast Odd, Birgitta och Frida var här på middag.
Så vi provar väl att låta honom vara vaken hela dagarna i en vecka eller så. HJÄLP! :)

Nu väntar vi bara på bättre väder så vi kan sätta igång med att ha semester ordentligt.

Celinn med Faster Frida.

Nån timme spenderades på Sky City. Det fanns massor att titta på tyckte Filip.

Liiiiten Filip vid Jumbo Hostel.

Semester?

I fredags jobbade Marcus sista dan och jag trodde att nu skulle det bli semester. Men näpp.
Vi har lagt klinker på balkongen istället. För att vara första gången vi gör det så är jag rätt nöjd.
Visserligen har vi inte fogat men dom ligger där dom ska iaf. :)
OM det inte kommer en syndaflod inatt, håller tummarna för att regnet rundar vårt hus!!

Inte fick vi det vi behövde från K-rauta heller. ARGH! Både jag och Marcus har varit där varsin gång idag.
Kakelskäraren som killen på K-rauta tyckte att vi skulle ha, var inte bara ordentligt trasig när vi öppnade förpackningen men när jag åkte tillbaka med den fick jag veta att den inte skulle orka dela dom skivorna vi köpt.
Sen hade han även missat en del andra grejer.

Men som sagt, dom ligger där dom ska nu iaf.

Filip blev glad iaf. När han åkte med Marcus till affären kom dom hem med en ruschkana!
Så nu ska man titta på hela tiden när han åker. Men vad gör man inte. :)

Men nu behövs ett långt varmt bad innan det är dags för sängen. Jag är helt slut!