Dagarna rullar faktiskt på ändå

Har gett mej av från jobbet. Sen den 12 januari har jag varit hemma på dagarna. Både skönt men rätt tråkigt också.
Filip går på dagis tisdag-torsdag, så då hinner jag göra lite nytta iaf. hehe. Eller ja, sitta framför datorn. :)
Men jag är ju iofs hemma för att ta det lugnt.

Idag blir det förhoppningsvis Ikea, om jag lyckas tjata med mej Marcus. Börjar bli trångt bakom ratten även på Suzukin!
Men lovade att då blir det mat på Max, han har aldrig käkat där och vill prova.

Fasar lite inför morgondan då Suzukin ska in på besiktning. Bromsarna är nog inte i perfekt skick. Men får se vad dom säger.

Filip får mer och mer vilja. Han testar gränserna men än är det inte så farligt iofs. Vi har nog hållt hårt på att har vi sagt nej så spelar det ingen roll om han skriker lugnorna ur sig, det är fortfarande nej!! Stenhårt!
Men han lyssnar nu oftast om man säger nej på rätt sätt. :)

Pratar mer och mer gör han också, vilket är jätte roligt. Han tjatar om stor/liten och kall/varm. Jämför sina bilar o så.
Så det verkar han ha fattat. hehe.

Börjar ju närma sig 2 års dan och vi har ingen aning om vad vi ska köpa. Är inne  på en liten egen fåtölj eller en saccosäck till vardagsrummet. Nu har han så mycket leksaker sen jul. Lite mer lego iofs och delar till tågbanan så man kan bygga lite mer. Får se vad vi hittar på.

Fick ett tips också att lillasyster ska komma med en present till honom första gången dom träffas. Har inte hittat på nånting än. Se om vi hittar nåt idag i Barkaby.

Nu ska jag försöka göra lite nytta medans Filip springer runt ute på gården med dagis.

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0