Vart tar dagarna vägen?

Så har över en vecka gått sen jag skrev. Känns som om man vaknar och går o lägger sig. Vad händer med tiden där emellan?

I fredags va vi hos päronen och käkade lite kräftor. Filip va inte alls med på noterna och ville bara äta grönsaker och smörgåsrån. Han är avaktande mot väldigt mycket just nu.
Han blev även super trött så jag och Marcus åkte hem för att hämta extra sängen. Åkte väl hem nångång vid 1 tiden på natten. Jätte förvånad över att päronen lyckades hålla sig vakna så länge. Hehe.

I lördags va det Claes 30 års fest. God mat och kul att se att dom hade fixat så fint för honom och hans kompis Linnea. Det va full fart med Häggarna som spelade. Fast av oss tre var det bara Filip som dansade. Blev inte så sent då iaf. Släppte av My och Sebbe vid Helenelund och åkte sen hem efter ett kort stopp på Hemköp.



I söndags kom Agnetha, päronen och Odd, Birgitta och Frida för att fira Marcus. Blev lite fika bara men kul att träffa alla.
Filip va helt slut efter den helgen.

Han har varit dålig i magen också i 1 veckas tid. Inte så kul att gå in i hans rum på morgonen och det första man känner är den "härliga" lukten och det bara är att duscha Filip och fylla tvättmaskinen. Men det är ju såklart mest synd om honom. Han har inte varit sitt vanliga glada jag.

Nu under veckan vill han knappt gå till dagis. Han förstår ju vad som händer. Men i tisdags när jag började jobba så gick det ganska bra.

Och vad skönt det va att få börja jobba. Kom in i jobbet snabbt och märkte till min fasa att vissa plu koder faktiskt sitter kvar i huvudet efter 1,5 år. Känner att man borde kanske försökt göra nåt vettigare med den platsen i hjärnan.
Men det underlättar ju nu när man börjar jobba igen iofs. =)

Imorrn är det dags igen. Se hur jag orkar köra på kvällarna. Är ju helt slut kl.19. Men det är bara att kämpa på.
Ska krypa ner i sängen nu iaf. Ska ju upp me Filip imorrn oxå.



Filip va förresten super duktig idag på sin 18 månaders kontroll. Kunde allt dom frågade om och visst grät han när han fick sprutan men det gick över fort. Lille älsklingen! Tänkte att han skulle få nån liten leksak eftersom han varit så duktig. gick in på BR leksaker och tänkte att han kunde ta nåt plastdjur. Dom kan ju inte kosta så mycket tänkte jag. han tog en elefant och ett lejon och när jag skulle betala blev det visst 130kr! Aja, han hade ju fått ta dom så så fick det bli.
Hehe. Han lekte massor me dom här hemma iaf. Ryter som ett lejon hela tiden. Sötnos!

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0