Stackarn fortfarande sjuk

Tycker så synd om Filip. Han är fortfarande super dålig i magen. Trodde i söndags att det höll på att vända och att han skulle kunna gå till dagis imorrn. Men inte det. Fick bli raka vägen från matstolen vid mellis in i duschen.

Helgen har varit ganska bra ändå. I fredags va vi bara hemma men fixade lite. Hittade ett bord på blocket som såldes i väsby. Hittade egentligen ett snyggare i stan men farsan vägrade köra där me släpet efter att ha jobbat på den gatan som flyttgubbe förut.
Vi skulle åkt till syrran då eftersom hennes kille hade 40 års fest. Men kunde ju inte åka me sjuka Filip.
Tyckte dom att vi skulle komma utan Filip på lördan.
Mamma skickade ett sms och berättade att syrran ska gifta sig! Jätte kul! Men tyckte nog att syrran kunde fått tala om det själv. hehe.

På lördag morgon åkte jag och Filip iväg till Ica Maxi och jobbet så Marcus fick sova lite. Är ju inte så lätt när Filip leker att sova i lugn och ro samtidigt. Hittade en lampa till hans rum, fleece set, fusk polo, fönsterlampor till köket och lite till.
Åkte sen förbi jobbet och köpte ONICO till Marcus. När vi kom hem vid 10.30 sov han fortfarande!!!! Trodde jag inte. haha.
Filip väckte honom och sen åkte vi till Coop bygg och köpte färg till Filips rum.

Så på kvällen lämnade vi Filip hos mina föräldrar och åkte till dyrran och hade super trevligt. jörne va ju som vanligt glad som ett barn på julafton för att han fyllde år. Känner nog ingen som gillar att fylla år så mycket som han.
Vi åt god mat, skulle passat bra med lite rödvin oxå, men får ju snällt vänta lite. :)
När tårtan skulle fram var det inte först nån som reagerade på datumet på den. 2/5 2009!
Datumet dom ska gifta sig. Sen blev det kramkalas.
Äntligen, tog bara 22 år. Precis som med mina föräldrar. Så jag och Marcus har alltså några år på oss. Men Marcus får nog inte så lång tid på sig. hehe.

På söndagen gick Marcus upp me Filip, som va helt slut då vi hämtade honom från mina föräldrar vid 23 tiden. Han låg och sov i sin resesäng där. Va inte riktigt meningen att det skulle bli så sent men vi fick lite svårt att komma ifrån syrran.
Eftet ca 2 timmar runt kl.8 la Marcus Filip igen. Och kl.11 ringde pappa och väckte oss allihop! Filip va alltså bra trött.
Men kunde inte klaga på den sovmorgonen.

Sen satte vi igång med att måla Filips rum. Avbröt vid 15.30 för att åka och hämta köksbordet vi skulle köpa. Så nu slipper jag äntligen vårt gamla hemska bord. Plus att vid denna får det plats 8-10 personer.
Färgen vi hade till Filips rum räckte inte riktigt så åkte iväg idag jag och Filip och köpte mer.
Målade andra omgången själv och nu är det klart! Bara bården som saknas men det borde komma på posten i veckan.
Plus leksaksförvaring! Blir galen snart på alla grejer. Och snart är det ju jul. Då lär det bli en hel del till.

Imorrn ska Marcus va hemma me Filip från dagis och jag ska jobba. Sen jobbar ju inte jag förrän på fredag igen så hoppas Filip blir frisk tills dess. Märker att han saknar dagis och kompisarna där. Pekar mot dagiset, speciellt när han hör att dom är ute. Min lille vän.

Nu är det dags för duschen och sen sängen. Tog hårt på ryggen att måla rummet själv idag. Är ju lite kort i rocken. haha.

Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0